Marta Maślanka

Absolwentka Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie instrumentów perkusyjnych. Od 1993 roku gra na cymbałach.

Specjalizuje się w muzyce filmowej i teatralnej. Współpracuje z najlepszymi polskimi kompozytorami, m.in. Michałem Lorencem, Janem A.P. Kaczmarkiem (na jego zaproszenie wzięła w 2002 r. udział w nagraniu jego muzyki do filmu Niewierna (Unfaithful) towarzysząc The Hollywood Studio Symphony w Los Angeles), Krzesimierem Dębskim, Pawłem Mykietynem, Ablem Korzeniowskim, Bartłomiejem Gliniakiem, Antonim Komasą-Łazarkiewiczem, Tadeuszem Woźniakiem.

Wzięła udział w nagraniu kilkudziesięciu płyt, m.in. Anny Jagielskiej, Antoniny Krzysztoń, Marii Pomianowskiej, Justyny Steczkowskiej, Jacka Kleyffa, Marcina Pospieszalskiego, Mateusza Pospieszalskiego, Sławka Wierzcholskiego, Weroniki Grozdew-Kołacińskiej, Kapeli ze wsi Warszawa.

Gra w zespole DesOrient. Jest także członkiem zespołu muzyki dawnej Comtessa oraz Kapeli Brodów. Przez wiele lat współtworzyła Zespół Polski. Gra również muzykę sefardyjską, a na perskich cymbałach (santurze) wykonuje muzykę irańską współtworząc zespół PersoPolish Mohammada Rasouli.

W swojej kolekcji ma cymbały chińskie (yang-chin), indyjskie, perskie, białoruskie, rzeszowskie, cieszyńskie i kopię cymbałów średniowiecznych.

Santur